söndag 26 oktober 2008

Rååååsa klänning


En av D:s bästa kompisar är en tjej med smak för rosa!! Den här klänningen i härligt cerise interlocktrikå från Hilco sydde jag till henne i somras och hon verkar gilla den. Jag var lite osäker på fickorna för det är svårt att sy på fickor på så här stretchigt tyg och få det rakt i alla vinklar. Men jag ville ändå ha någon liten detalj som stack ut.... När klänningen sitter på syns det ju inte heller om någon söm inte är riktigt rak. Jag är riktigt nöjd med kantningen och rynket fram blev också bra. Synd att jag inte kommer ihåg om jag använde något bra knep till nästa gång!! Mönstret är från en av de senaste Ottobre-tidningarna och det verkar bra.

3 kommentarer:

LinSar sa...

verkligen jätte snygg

Bustråden sa...

vad fin den blev, tycker om den modellen!

Bustråden sa...

Tack för kommentarerna på min blogg!