tisdag 28 oktober 2008

Present till en nyföding


En av mina bästa vänner fick en liten tjej för en vecka sedan. Hon måste förstås få en hemmasydd present!! Redan för en månad sedan sydde jag detta för man vet ju inte om lilla bebisen kommer för tidigt och jag ville inte stressa fram något. Igår fick jag träffa den lilla och jag kunde snabbt konstatera att nyfödda bebisar är ÄNNU mindre än vad man minns av sina egna och detta set kommer nog få anstå ett par månader innan hon växer i det.

Jackan är sydd i velour och helfodrad med trikå och kantad runt om med muddväv. Jag minns inte riktigt var jag köpte velouren, kan ha varit Hilco, men trikån och mudden är från Hilco. JAg är helnöjd med jackan - den är jättegosig och ser riktigt proffsig ut. Byxorna är vanliga muddbyxor och jag hoppas storleken fungerar samtidigt som jackan. Jackan är i stl 62 från Ottobre och jag har smalnat av den lite. Byxan är Meedoms stl 56 men jag har ändrat det lite.

I vart fall var det verkligen roligt att sy så här småttiga kläder och jag blev nöjd med resultatet.

4 kommentarer:

LinSar sa...

Du ska verkligen va jätte nöjd för det va sååå fint.

Helena sa...

Vilket jättefint set!

OttoPippi sa...

Jösses vad snygt det blev!!!! Me löööv!

Bustråden sa...

jättefint! Det går säkert att använda samtidigt