lördag 14 juni 2008

Mera byxor!!


De här båda trekvartsbyxorna är på väg till två fina pojkar, nämligen mina brorssöner. Det är första gången jag syr något till dem så det blir spännande och lite nervöst att få se om de passar. Jag har använt mina vanliga byxmönster, från Ottobre 1/2007 och 3/2007, men kapat av dem i vad jag hoppas är rätt längd.

Jag hade inte tillräckligt mycket av samma jeanstyg till båda så det fick bli lite olika jeansblå nyanser. Efter lite velande valde jag ändå att ha samma färg - orange - på stickningarna. Det blir alltid snyggt och passar till det mesta. Det tar tid att sy så mycket stickningar, men det blir snyggt när det är klart. För passformens skull har jag för första gången satt i reglerbar resår i form av knapphålsresår i linningarna. Särskild min stora brorsson är åt det smala hållet, så det behövs nog lite åtdragning.

5 kommentarer:

Nobelle sa...

De ser verkligen jättefina ut! Måste definitivt testa mönstret. Kan tänka mig att det tar tid med alla stickningar, men resultatet är proffsigt!

OttoPippi sa...

Herregud så suktig du är på att sy byxor som ser så proffsiga ut att man blir paff!! "Görfina" som vi säger i Götet :-)

LinSar sa...

Va fina de blev!!Hur proffsiga som helst blev de.Du är verkligen duktig.Drar mej för att sy byxor med gylf.Har gjort det 2 gånger på en klänning och en kjol men får det inte 100%igt.

Christina sa...

Coola Jeans. Jag tycker alltid att jeans är svårt att sy! Men du har lyckats! Kul modeller! hej C

GOBLIgobli sa...

Du är ju en klippa på jeans!! Så perfekta fina stickningar och hela kittet. Wow säger jag bara!