torsdag 12 juni 2008

Galen i orange och gult


Det verkar som att jag har fått nya favoritfärger här hemma - i alla fall vad gäller barnens kläder. Mönstret till den här tröjan är samma som till denna, men jag gjorde om det till halvlånga ärmar, mer praktiskt tycker jag!!


Applikationen i form av en blomma är ju välkänd från många bloggar och det passade bra på den här somriga tröjan. Det är lite pill med rynktrådar i halsringningen, ärmkullarna och i ärmsluten, men det blir fint när det är klart!!


Mönstret är från Ottobre och tyget är interlock från Hilco och muddväv från Stoff och stil.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

:-) :-) :-) Var det inte denna modell som "aldrig mer skulle sy" :-) :-). Blev hursomhelst JÄTTEFIN och jag har fått samma nya favoritfärger som du :-)!!! Blomman blev verkligen pricken över i:et!! Är så sugen på att börja applikationer!! Skall bara få tummen ur och köpa alla lager konstigt mojs som jag har hört att man skall ha :-). Skulle inte du kunna avslöja i vilken Ottobre du hittat mönstret månne???
Kram och ha en underbar helg!!!

LinSar sa...

Va härlig den blev.Och blomman gjorde hela blusen på nåt vis.Ursnygg!!!

Maria sa...

Vad gulliga ni är!!
Jovisst är den denna som aldrig mer skulle sys, men det är ju lättare när det är andra gången... ;-) Mönstret är från senaste Ottobre (någon mer som längtar efter ett nytt nummer nu???).
Jag drog mig länge för applikationer men sen tyckte jag inte alls det var så svårt!!