söndag 27 april 2008

Färgglad tröja



Efter mycket inspiration från olika bloggar försökte jag mig på lite applikationer - och det visade sig ju inte alls vara särskilt svårt. Jag trodde ju aldrig att det skulle bli så bra men jag är HELNÖJD. Jag fäste applikationen med vlisofix på rätsidan och strök på Totally Stable på baksidan. Sen var det bara att köra på sicksack! Jag läste ett tips hos någon att sänka trådspänningen rejält så det ska jag testa nästa gång men jag tyckte det blev bra nog här.

Det här är en tröja till lillasyster som alltid går med näsan i vädret när hon hör flygplan. Mönstret är från Ottobre 1/2008. Det är en ganska vid tröja men det tror jag är luftigt och skönt när det blir varmare. Även halsringningen tyckte jag blev bra men jag fick ta kortare mudd än Ottobre rekommenderade, trots att jag använde mudd och tyg från Hilco?? Konstigt...

Någon som förresten har något knep för att sticka ner muddarna på ärmsluten om man har sytt ärmsömmen före mudden? Jag tycker trots allt att det blir snyggast när sömsmånen inte syns, men då kommer jag inte åt att sticka ner sömsmånen på mudden.

Tyg och mudd är som sagt från Hilco. Campantrikån är lite sladdrig att sy i men så stretchig och skön att ta i.

Inga kommentarer: