lördag 26 april 2008

Skjorta för sommarvärme

När storebror bara var i ettårsåldern hade han ofta skjorta när det var soligt och varmt ute. Det var verkligen ett perfekt plagg - lätt och luftigt men ändå täckande mot solen, speciellt uppe vid halsen. Sen blev det inte så mycket skjortor eftersom jag fick för mig att det inte var så bekvämt och barn ska ju i första hand ha bekväma kläder. Men nu är jag ändrat mig!! Jag köpte en kortärmad skjorta till storebror som är fyra år och han älskade den. Då måste han ju bara få en till, eller hur??

Jag är i stort väldigt nöjd med den här skjortan. Mönstret är från Ottobre och jag har följt det till punkt och pricka förutom att jag satt i tryckknappar istället för knappar. Det blir lättare för storebror att knäppa själv! Tyget är lätt och luftigt från Hilco och färgerna är bara så snygga. Ljust och fint för sommaren.

Det jag är missnöjd med är att jag inte såg till att fickorna blev lika i mönstret. Det ska jag absolut se till nästa gång för det ser lite konstigt ut. Det andra jag är missnöjd med är att den nedersta tryckknappen hamnade för långt ner. Det är visserligen jämnt men den borde ha skippats eller hamnat högre upp. Detta trots att jag följde mönstret...

Den var inte speciellt svår att sy. Det enda som egentligen var lite krångligt var oket eftersom det var så svängt. Speciellt spetsarna var svåra att få till!

Här kommer en lite närmare bild också!!


Inga kommentarer: