onsdag 5 november 2008

Ett UFO har landat


Den här microfrotté-jackan påbörjade jag redan tidigt i våras. Jag sydde klart hela förutom dragkedjan. Eftersom jag inte gillar dragkedjorna hos Ohlssons här i stan, de är för svåra att dra upp för barnen, tänkte jag invänta nästa beställning från någonstans. Efter ett par veckor var det dags för beställning men då hade jackan redan hamnat i UFO-högen och där fick den ligga tillsammans med dragkedjan till häromdagen. När jag då satte mig vid symaskinen tog det högst en halvtimme att få dit dragkedjan och då gick den mesta tiden åt att byta nål och tråd och nål igen då den första böjde sig...

Mönstret är ur Ottobre 5/2006 och jackan är sydd av microfrotté från Stoff och stil och kantad med muddväv runtom. Den blivande ägaren, sonen, var mycket nöjd. Den var COOL (som är ett viktigt ord just nu).

4 kommentarer:

jejja79 sa...

superfin, härliga färger med det limegröna ihop med det bruna....

Vindling sa...

Jag håller med sonen jag. Den är cool. Underbar färg!

OttoPippi sa...

Nämen wow så läcker!!!!

Annelie sa...

Jättesnygg!!