fredag 21 november 2008

Omlottröja till MIG

Den här tröjan är från Ottobre 5/2008 och det är också ett riktigt bra mönster. Bilden är ganska suddig och dålig (plus att jag helst inte vill synas alls) så det syns nog inte riktigt, men jag tycker passformen är helt okej. Jag har förlängt den 4 cm i livet och hela 8 cm i ärmarna. Tyget är en stretchig viskosjersey från Stoff och stil. Det var ganska slinkigt att sy i så jag fick pressa fast Vliseline formband längs hela framkanterna för att kunna kanta dem snyggt. Till nästa gång (för jag tänker sy en likadan tröja i något mönstrat tyg senare) kommer jag att sätta vliseline i både under- och överkragen för att få kragen lite mer stabil men annars ändrar jag inte på nåt för jag är riktigt nöjd!! Tröjan ser lite skrynklig ut på bilden men det syns inte lika mycket i verkligheten. Dessutom ska den vara rynkad i ena sidan (till höger på bilden).

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Den passar dig perfekt. Jag brukar också få förlänga armar och liv men ta mindre än jag brukar på bredden. Lite konstiga storlekar kan man tycka.
/Efwa