lördag 29 november 2008

Velourklänning

Det här är en present till en liten tjej i Stockholm. En skön velourklänning kantad med muddväv och tryckknappar på axlarna. Jag hoppas den passar... I vart fall tror jag inte den är för liten. Så fort jag får hem mer cerise velour ska jag sy en likadan till min E för det verkar vara ett bra mönster och färgerna är riktigt fina tillsammans.

Sömnaden var inte särskilt komplicerad. För att inte fickan skulle dra sig och bli skev när jag sydde fast den satte jag Vliseline formband på sömsmånerna innan jag vek in dem och stickade fast fickan.

5 kommentarer:

Helena sa...

Jättefin klänning!

LinSar sa...

Härlig.Den här typen av klänning tycker jag är så fin på små flickor

Anonym sa...

Mycket snygg! Gillar också den modellen mycket, är det från Ottobres höstnummer? Jag har sytt i det mönstret både i stretchiga tyger och vävda (med lite extra sömsmån) och det har fungerat toppen.

Maria sa...

Tack snälla ni!
Japp, det är Ottobre nr 4/2008. För övrigt verkar det numret komma att bli mitt favoritnumret, det finns riktigt många fina modeller i det.

OttoPippi sa...

Jättefin!!!!! Har två ufo:s i denna modell. FATTAR inte varför de aldrig blir klara, modellen är ju bara för snygg!. fastnade liksom vid fickorna. Bra idé med vliselinebanden!