lördag 15 november 2008

Lite nya baskläder



E behövde lite nya baskläder. Tröjans mönster är från Ottobre 4/2008 nr 11. Det är ett riktigt bra mönster som jag kommer att använda mycket framöver. Lite tight i formen och bra halsöppning. Ovanligt nog för Ottobre är det lite åt det mindre i storleken. Min tjej är 101 cm lång och det här är stl 104. Normalt brukar jag sy stl 98 åt henne.

Mönstret till byxorna är från Meedom, men jag har gjort om det litet. Trots flera ändringar är jag inte helt nöjd med det. Byxorna är lite stora i grenen framtill och jag vet inte hur jag ska ändra det riktigt. Jag ska i alla fall sänka midjan fram till nästa gång. Eller också letar jag reda på ett annat enkelt mönster att utgå från....

Tygerna är från Hilco och Olssons. Velouren från Ohlsson har jag hört inte ska vara så bra så vi får se hur länge de rosa byxorna håller sig fina. Det kostade bara 50 kr per meter så man kan ju inte räkna med alltför mycket heller.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vad skönt att beta av lite baskläder sådär :-) Gillar de stora muddarna på tröjan! Och tack för tipset på tajt tröjmodell!! Håller tummarna för att den billiga (jättebilligt!) velouren skall hålla sig fin :-)

Strömming sa...

De blev superfina!