söndag 7 december 2008

Två nya tröjor


Två nya tröjor till lilla E som båda har sytts i samma mönster som denna. Den gula tröjan är sydd i Campantrikå från Hilco och den brun/rosa i interlock också från Hilco. Det är riktigt bra kvalitet på dessa tyger även om jag höll på att bli galen när jag skulle klippa till den gula... Av någon anledning var det svårt att få till rät vinkel mellan trådraken och ränderna men det gick till slut.
E älskar framför allt tröjan "Eeeee", som hon säger. Den tröjan har hon haft på sig så gott som varje dag i en hel vecka. Till slut fick jag nådigt lov att tvätta den...

3 kommentarer:

Linda Muhr sa...

Mycket fina tröjor! Nästa gång jag gör en applikatioon får det bli en bostav, tack för inspirationen!

Välkommen till min blogg!

Ha en fin andra advent!

Linda

Strömming sa...

snygga tröjor! håller med om ränder och trådrak, man kan lätt bli smått galen!!!

florin design sa...

FIIINT!!!!!