måndag 26 maj 2008

Brottardräkt


Jag är ju så sugen på att sy bodysuits och bodies men jag har ju ingen bebis att sy till. Men så tänkte jag att lillasyster är ju inte så gammal så hon vill säkert ha en kortärmad bodysuit till sommaren. Om inte annat kan hon ju ha den som pyamas.
Sagt och gjort, Ottobre hade ju ett mönster i senaste numret som visserligen bara gick upp till stl 86 (och lillasyster är 96 cm lång), men Ottobre är ju alltid så breda så det skulle säkert gå om jag förlänger lite tänkte jag. Så jag lade till fem cm i livet och två cm på ärmar och ben. I livet ser det bra ut men benen blev för smala. Den är inte för liten men den ser som sagt ut som en brottardräkt... Jag funderar lite på att klippa av den så att den blir en omlottröja istället för överdelen är jag jättenöjd med. Dessutom blev muddkanten för tight längst ner (syns på bilden). Jag tyckte det var väldigt svårt att få det jämnt eftersom muddremsan var 140 cm och det var svårt att dela in kanten i jämna bitar att mäta mot.
Mönstret är som sagt från Ottobre och tyget är från Stoff och Stil. Muddväven är nog från Olssons och den tycker jag är riktigt bra, faktiskt bättre än Hilcos. Synd bara att de har så tråkiga färger i övrigt.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Hejsan!!!
Jag är ju en såndär som älskar när det ser lite brottaraktigt ut på barnen. Min sambo kallar mina döttrar "Starke Adolf" ibland när jag har klätt dem :-) :-). Så om inte muddkanten är alltför tajt tycker jag personligen att lillasyster kan vara cool i ett brotarlinne i sommar :-) Det är ju dessutom hur fint som helst!!

Maria sa...

Starke Adolf :-) :-)
Jag ska inte klippa än i alla fall utan den måste testas lite utomhus först. Kanske i helgen för nu verkar det som att sommaren har kommit på allvar!!

LinSar sa...

Jag tyckte den blev jätte fin.