onsdag 28 maj 2008

Min första väska


Jag har faktiskt aldrig sytt någon väska, inte ens en vanlig tygpåse. Men nu har jag inspirerats av alla fina väskor runt om i bloggarna och tänkt att det kunde ju vara ett roligt projekt - något till mig själv efter alla barnkläder. För att göra det enkelt för mig tog jag ett färdigt mönster, ett gratismönster från Ottobres hemsida. Tyget är från Ikea och finns att köpa i färdigfållade längder. Det var ju inte så viktigt för mig egentligen men jag kom på att jag kunde återanvända fållen som bandet tvärs över väskan.

Det var ju riktigt roligt att sy en väska och vad bra det blev!! Jag är jättenöjd. Nu önskar jag bara att jag sytt några fack inuti, men det struntade jag i eftersom jag trodde det här skulle bli en provväska. Men den här kan jag ju faktiskt använda!!


5 kommentarer:

OttoPippi sa...

Den ser ju urproffsig ut!!! Ser köpt ut!!! Hur lyckad som helst! Grattis!!! Det gratismönstret måste man ju kolla upp :-) :-) Skitfräck helt enkelt!!

jejja79 sa...

hej! tittade in på din blogg och ville bara lämna ett avtryck. superfina grejor och väskan är helt underbar. kommer nog kolla in det gratismönstret oxå.... =)

Anonym sa...

wow vilken väska! supersnygg och verkligen välsydd.

Retro Elephant sa...

Vilken söt en! :)

GOBLIgobli sa...

Men så fantastiskt snygg väska!!! Gillar att du lagt tyget åt olika håll på båda sidorna om bandet, ger lite mer liv åt helheten.
Absolut att du ska vara nöjd över den! :-)