onsdag 21 maj 2008

Singoalla


En singoallaklänning i riktigt tunn mönstrad bomullsvoile från Stoff och stil. Mönstret är också därifrån. Jag har modifierat litegrann genom att ta bort ett sprund och sätta i resår istället för snedslå i halsringningen. Det blev bättre än originalet tycker jag. Men jag hade nog hoppats på en lite smalare modell som även passar för trikåtyger. Men det är väl bara att acceptera att det här mönstret är tänkt för stumma tyger. Tunn och skön till sommaren blir den i vart fall.

Som vanligt syr jag ihop delarna med vanliga symaskinen och kastar kanterna med overlocken. Det håller bäst så tycker jag.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Supersnygg till sommaren!! Och du som kan knåpa till omlottmönster borde väl också kunna smalna till den här modellen till trikåtyger också, eller hur? :-) :-)

LinSar sa...

Jätte fin.Härliga färger i den.

Maria sa...

Jättefin klänning:) Undrar vart på S&S du hittade mönstret.? Jagar högt o lågt efter ett singoallamönster.