söndag 4 maj 2008

Sommarblus

Så underbart somrig tycker jag den här blusen är. Och så lätt och luftig att jag tror den blir jätteskön när det är varmt. Dessutom gillar jag att den är täckande mot solen så man slipper smörja så mycket.

Mönstret är från Ottobre nr 1/2008. Den var lite krånglig att sy. Framför allt var det svårt att få till en jämn rynkning i halsen. Jag borde ha gjort fler intervall och sett till att mäta bättre för mitt ögonmått var inte riktigt att lita på... Jag har tänkt sy en till blus och då tror jag det blir lättare när man redan gjort alla misstag en gång. Tyget är från Hilco och är så fint!!

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Den blev väldig somrig och ser så skön ut att bära!!! Jag har själv inte vågat mig på rynkning ännu så jag tycker du är jätteduktig :-)

LinSar sa...

Verkligen en sommrig blus.Fin färg.
Dina jeans va med superfina.Snygga stickningar på dom

Maria sa...

Tack snälla ni!
Vad kul med så fina kommentarer.

OttoPippi sa...

Hej och tusen tack för kommentar och tips på min blogg. En fråga bara: vilket tajtsmönster från ottobre brukar du använda???
Häls, häls OttoPippi

OttoPippi sa...

Hej igen, IGEN!!!
Tusen, tusen tack för mönstertipset från Ottobre! Jag uppskattar VERKLIGEN det! Och - eftersom jag alltid syr till knoddarna för att växa i så blir stl 92 alldeles perfekt! :-) Ses i cyber!
/OttoPippi

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack