fredag 30 maj 2008

En riktig vårtröja

Vi använder en del långärmat även på sommaren, speciellt de där dagarna när det inte är jättevarmt. Bra för att skydda mot solen tycker jag, så man slipper smörja så mycket. Då är det här en bra modell för den är luftig och tyget är tunt och svalt.

Mönstret är från Ottobre och tyget är Campantrikå från Hilco. Mudden är från Stoff och stil och den är jag inte riktigt nöjd med, för den känns för slapp. Men på det stora hela blir lillasyster är riktigt härlig färgklick i sin nya tröja.

Det är för övrigt inga fläckar på den nya tröjan utan jag råkade droppa lite vatten på den just innan jag skulle fota...

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vad fin den blev! Älskar färgklickar! Jättehärlig oc somrig!Långärmat på sommaren är en bra idé, speciellt när solen skiner såhär. Klippte själv ut en långärmad tunika i tunnt bomulstyg i går med samma tanke.

Strömming sa...

Härliga färger :)

Tack för tipset om stoff och stils mudd. Det är svårt att veta när man beställer via nätet och inte får känna. För det mesta är jag också nöjd med Ohlssons muddart men just denna bruna var riktigt dålig!