måndag 12 maj 2008

Favoritshorts


Den här shortsen sydde jag för ett par månader sedan, men det är ju först nu i sommarvärmen som de kommit till användning. De har snabbt blivit favoriter hos storebror som gillar orange. Jag själv är inte helt nöjd med hantverket här... Framför allt är det gylfen som stör mig, men det är inte mycket att göra åt nu.
Mönstret är ett byxmönster från Ottobre som jag har kapat av under knäna. Tyget är från Hilco (easy cotton). Jag gillar verkligen färgen - den är lysande orange. Storebror kommer synas ordentligt, vilket ju är bra för oroliga spanande föräldrar. ;-)

4 kommentarer:

LinSar sa...

Snygga.Har med köpt av det tyget men lime.Ska sy ett par capri till tjejen är det tänkt.

Vindling sa...

Underbar färg! Och snygga är dom också. :)

OttoPippi sa...

Snygg modell och färg! Inte ser man nåt fel på gylfen heller...

Maria sa...

Vad goa ni är!! Nej, sonen bryr sig defintivt inte om någon sned gylf...
Visst är det härlig färg?